“Aile Şirketlerinde Yenilikçi Olma, Zorlukları Aşma, İlham Verme” temasıyla TAİDER 4. Ulusal Aile İşletmeleri Zirvesi, 21-22 Ekim tarihlerinde İstanbul’da gerçekleşti
“Vasatlığın ötesine çok çalışmayla geçebiliriz”
Zirvenin açılış konuşmasında TAİDER Yönetim Kurulu Başkanı Sumer Tömek Bayındır şöyle dedi: “Yenilikçilik için ilham ve yaratıcılığın içimizden gelmesini beklemek yerine, her yeni şeyin bir yeniden düzenleme olduğu ve bizden öncekilerin birikim, bilgi, fikirleri üzerine inşa edildiğini fark etmeliyiz. Çoğunluğun vasat olduğu bu düzende, vasatlığın ötesine çok çalışmayla geçebiliriz. Kendimizden aşırı beklentilere girmek yerine, işe koyulmalıyız. Bu düşünce kanımca biz aile işletmeleri için çok önemlidir. Gelişen dünya ekonomisi aile işletmelerine her zamankinden daha çok ihtiyaç duyar hale gelmiştir. Bu sebeplerledir ki aile işletmeleri olarak sürdürülebilir bir gelecek inşa etme yolunda yeniliklere açık olmayı, birbirimizin deneyimlerinden yola çıkarak, birbirimizle paylaşarak ve birbirimize destek olarak zorlukları aşmayı, bizden sonraki kuşaklarında aynı hassasiyet, bilinç ve kültürle yola devam edebilmeleri için onlara ilham vermeyi son derece önemsiyoruz.”
“Aile şirketleri için proje bazlı teşvik sürecine başlıyoruz”
Türkiye Cumhuriyeti Ekonomi Bakanı Başdanışmanı Adnan Yıldırım’ın da olduğu açılışta Sayın Yıldırım “Kuruluşundan beri TAİDER’in yanında yer aldım. Aile işletmeleri ülkemiz ekonomisi için önemli yer teşkil ediyor. Aile şirketleri için proje bazlı teşvik sürecine başlıyoruz. İhracatınızı ve pazar payınızı arttırmak için her türlü aktiviteleri destekliyoruz.” dedi. Açılış konuşmasından sonra Sayın Yıldırım’a TAİDER Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı, Marmara Pamuklu Mensucat Yönetim Kurulu Üyesi Aydın Öğücü tarafından TAİDER rozeti takdim edildi.
“Doğru liderlik birlikte uçmayı gerektirir”
Adnan Yıldırım’ın ardından zirvenin açılış konuşmasını yapan YGA (Young Guru Academy) kurucusu ve Yönetim Kurulu Başkanı Sinan Yaman doğru liderlik konusunu ele aldı .“Aile kültürü aile işletmeleri için vazgeçilmez ve en önemli faktördür. Aile kültürü iş yapış şekillerine doğrudan etki eder. Bu kültürü yerleştirecek olanlar özgür, özgün ve özgüvenli bireylerdir yani liderlerdir. Çift kanatlı bu liderler birlikte uçmayı da becerebilmiş olanlardır” dedi.
“Aile şirketlerinde ben değil biz olmalıyız”
Açılış sonrası gerçekleşen paralel oturumlarda; konuklar Prof. Dr. Acar Baltaş yönetiminde Ender Alkoçlar ve Neslişah Alkoçlar Düzyatan’dan “Aile Şirketlerinde Başarı” konusunu dinleme fırsatı buldular.
Alkoçlar Turizm Otel Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ender Alkoçlar; “Aile şirketlerinde ben değil biz olmalıyız. Yetkileri devretmek için şirket içinde iyi yetişmiş çalışanları hazırlamak ve aile bireylerinin işi sevdirerek işe başlatmak gerekmektedir” İfadelerini kullandı. Kendi firmasını kuran Neslişah Alkoçlar Düzyatan “Kendi tecrübelerimi edinmek için şirketimi kurdum. En zorlandığım konulardan bir tanesi ise markalaşma aşamasıydı. Bu süreçte sürekli ailemin tecrübelerinden yararlandım” dedi. Oturum yöneticisi Sayın Baltaş, “Başarı hikayeleri kadar başarısızlık hikayeleri de önemlidir. Başarısızlıklara olumsuz bir anlam yüklememeliyiz, onlar önemli tecrübelerdir.” ifadelerini kullandı.
“Güçlü bir aile iletişiminin üç ana unsurunu güven, yetenek ve ortam”
Diğer paralel oturumda Aktaş Holding Yönetim Kurulu Üyesi ve TAİDER üyesi olan R. Serkan Aktaş ile Aktaş Holding İcra Kurulu Başkanı Sami Erol Aktaş Holding’in kurumsallaşma hikayesini paylaştılar. Sayın Erol kurumsallaşmada kurum kültürünün önemli olduğunu belirtti ve kurum kültürünün gelişmesi için en önemli unsurun tüm paydaşların, hissedarların, müşterilerin bütünsel olarak dengelenmesi gerektiğini aktardı. R. Serkan Aktaş ise “Güçlü bir aile iletişiminin üç ana unsuru güven, yetenek ve ortamdır. Aile anayasası ile aile üyeleri kendilerini güvende hisseder” dedi.
“Farklı sesler farklı nesiller” panelinde aile şirketi sahipleri ve gelecek nesilleri konuştu.
Nöronüs Nöron Eğitim Merkezi Kurucusu Mustafa Bayındır yönetiminde “Farklı Nesiller Farklı Sesler” başlığı ile gerçekleşen panelde TAİDER üyeleri olan Shoe City, Volkan İtfaiye Araçları, Kilsan ve Helvacızade şirketlerinin kuruluşlarından bugüne dek nesiller boyu çalışmaları paylaşıldı.
Shoe City Yönetim Kurulu Üyesi Candan Çilingiroğlu, “Kurtuluş savaşı sırasında büyüklerimiz milli mücadele için ayakkabıcılığa başlamış. Ailemiz günümüze kadar işimizi geliştirerek getirmiştir. Aileye gelin olarak geldim ancak aldığım eğitim sayesinde eşimin işinin parçası oldum.” dedi.
Volkan İtfaiye Araçları Yönetim Kurulu Üyesi Duygu Tecim “İşe başladığımda ilk önce şirket logosunu değiştirmek istedim. Aile şirketimizin lideri olan babam ‘sen burada ol yeter, istediğini değiştir’ dedi. Bu benim için çok önemli bir deneyimdi” ifadelerini kullandı.
Kilsan Yönetim Kurulu Başkan Vekili M. Fuat Ekmekçioğlu “Dedemin babamlara verdiği değerleri hala koruyoruz. Bu değerler memleket için çalışmak ve topluma güven vermek.” diye konuştu.
Helvacızade Gıda Yönetim Kurulu Üyesi Kadir Taha Büyükhelvacıgil “Başarılı olmak için sabırlı olmak gerekmektedir. Çünkü şirketleri sonraki nesillere devretmek için bu özellik zamanla kazanılmaktadır ve işe yaramaktadır.” dedi.
“Aile işletmeleri yeniliklere açıktır ve risk alırlar.”
Zirvenin öğleden sonraki paralel oturumlarında Kovvan Ortak İnovasyon Platformu Kurucusu Emre Özbek yönetiminde Şölen İcra Kurulu Başkanı Elif Çoban “İnovasyon ve Aile Şirketlerinde Girişimcilik” konusunda deneyimlerini paylaştı. Markalaşma ve girişimcilik konularında hikayelerini paylaşan Çoban “Herkesin üretmediği ürünleri ürettik ve ihracatta başarılıyız. Aile işletmeleri yeniliklere açıktır ve risk alırlar. Bu aile şirketlerinin avantajlarıdır.” ifadelerini kullandı.
Aile ofisleri aile bireylerinin hayallerini gerçekleştirmek ve sonraki nesillere güçlü kültürel miras bırakmak amacını da taşıyor”
Eş zamanlı olarak gerçekleşen diğer oturumda V22 Uluslararası Danışmanlık Kurucusu Deniz Mısır yönetiminde İnci Aile Ofisi Yönetim Kurulu Başkanı Şelale Zaim, Menka A.Ş. Yönetici Direktörü Ali Çebi “Aile Ofisinin Ailenin Sürdürülebilirliğindeki Rolü” konu başlığında paylaşımlarda bulundular. Şelale Zaim “Aile ofisinde uzun dönemli yatırımlara ağırlık vermekteyiz ve aile servetini nesiller ötesine taşımayı hedefliyoruz.” dedi. Sayın Çebi, “Aile bireylerini aile ofisinin yararına inandırmak uzun ve zor bir süreçti. Aile ofisimiz aile bireylerinin hayallerini gerçekleştirmek ve sonraki nesillere güçlü kültürel miras bırakmak amacını da taşıyor.” diye konuştu.
“Sağlam hayaller, hayallere bağlı planlar ve planlara bağlı eylemlerimiz olmalı”
Zirvenin ilk gününün kapanış konuşmasını gerçekleştiren Dr. Şaban Kızıldağ “sağlıklı bir ruh hali için insan çalışmayı sevmeli, yaptığı işi severek yapmalı, ait olduğunu hissetmeli ve sağlam bir inancı olmalı. Sağlam hayaller, hayallere bağlı planlar ve planlara bağlı eylemlerimiz olmalı” ifadelerini kullanan Kızıldağ, aile şirketleri için ‘kesintisiz çalışma, koşullara ayak uydurma, kurumsal kalite, kurumsal kimlik, kişisel kalite “ formülünün nasıl yakalanacağı konusunda ipuçları verdi.
“Gelecek nesil; konusunun uzmanı olmalı, sahada olmalı ve çok çalışmalıdır
Zirvenin ikinci günü Arkan & Ergin JPA International Kurumsal Finans ortağı Doğan Taşkent “Yenilikçi Bakış Açısı Geliştirme” konu başlığında tüm nesillere açık olarak gerçekleştirdiği oturumda “Yenilikçiliğin tanımı çokça yapılmaktadır. Ancak ilk ve doğru tanımı; ‘pazarda başarı göstermiş buluş’ açıklamasıdır. Başarıya ulaştığımız gün kendimizi sorgulamaya başlamalıyız. Gelecek nesil; konusunun uzmanı olmalı, sahada olmalı ve çok çalışmalıdır” ifadelerini kullandı. Ardından sadece gelecek nesil üyelerine açık gerçekleşen oturumlara geçildi. “Aile Şirketlerimizde Yenilikçilik ile Gelişim” konusunda konuşma yapan Taşken “Piyasada var olmak için ya yenilikçilik ile avantaj sağlanmalı ya da fiyat üzerinden avantaj sağlanmalı” dedi ve girişimcilik becerilerini; bilgi, yetenek, bağlantılar, finansal varlıklar, itibar, güvenilirlik, tutku ve bağlılık olarak açıkladı.
Öğle yemeğinin ardından zirvenin son oturumunda TAİDER üyesi ve Canpa Holding Yönetim Kurulu üyesi Murat Özcan yönetiminde gerçekleşen “Gelecek Nesillerden Girişimcilik Hikayeleri” konulu panelde TAİDER üyeleri Tila Kompozit Yönetim Kurulu Burak Darcan ve Sekizgen Kurucusu ve Genel Müdürü Onur Eren aile şirketi gelecek nesil üyelerine ilham veren girişimcilik hikayelerini paylaştılar.
TAİDER 4. Ulusal Aile işletmeleri Zirvesi
“Aile Şirketlerinde Yenilikçi Olma, Zorlukları Aşma, İlham Verme”
21-22 Ekim 2016, İstanbul
21 Ekim 2016, Cuma
09.00-10.00 Kayıt, Çay ve Kahve Servisi
10.00-10.15 Hoş Geldiniz ve Açılış Konuşmaları
Sumer Tömek Bayındır – TAİDER Yönetim Kurulu Başkanı
10.15-11.00 Açılış Konuşması
4B Liderlik – Birlikte Başarmayı Başaran B..... Liderler
Sinan Yaman – YGA (Young Guru Academy) Kurucu ve Yönetim Kurulu Başkanı
11.00-11.15 Çay ve Kahve Servisi
11.15-12.30 Paralel Oturumlar
1. Aile Şirketlerinde Kurumsallaşma ve Profesyonel Yöneticiler
Serkan Aktaş – Aktaş Holding A.Ş Yönetim Kurulu Üyesi
Sami Erol – Aktaş Holding A.Ş İcra Kurulu Başkanı ve Yönetim Kurulu Üyesi
2. Aile Şirketlerinde Başarı
Ender Alkoçlar – Alkoçlar Turizm Otel Grubu Yönetim Kurulu Başkanı
Neslişah Alkoçlar Düzyatan – Raya Organik Kurucu
Oturum Yöneticisi: Prof. Dr. Acar Baltaş – Baltaş Grubu Kurucu Ortağı
12.30-13.30 Öğle Yemeği
13.30-14.45 Panel
Farklı Nesiller Farklı Sesler
Candan Çilingiroğlu – Çilingiroğlu A.Ş. Yönetim Kurulu Üyesi
Duygu Tecim – Volkan İtfaiye A.Ş. Yönetim Kurulu Üyesi ve Kurumsal İletişim Müdürü
M. Fuat Ekmekçioğlu – Kilsan A.Ş. Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Genel Müdür
Kadir Taha Büyükhelvacıgil – Helvacızade Grubu Yönetim Kurulu Üyesi, Zade Vital Türkiye Uluslararası Satış ve Pazarlama ve İş Geliştirme Müdürü
Oturum Yöneticisi: Mustafa Bayındır – Nöronüs Nöron Eğitim Merkezi Eğitmen ve Profesyonel Koç
14.45-15.00 Çay ve Kahve Servisi
15.00-16.15 Paralel Oturumlar
1. İnovasyon ve Aile Şirketlerinde Girişimcilik
Elif Çoban – Şölen İcra Kurulu Başkanı
Oturum Yöneticisi: Emre Özbek – Kovvan Ortak İnovasyon Platformu Kurucu
2. Aile Ofisi’nin Ailenin Sürdürülebilirliğindeki Rolü
Şelale Zaim – İnci Aile Ofisi Yönetim Kurulu Başkanı
Ali Çebi – Menka A.Ş. Yönetici Direktörü
Oturum Yöneticisi: Deniz Mısır – V22 Uluslararası Danışmanlık A. Ş. Kurucu
16.15-17.15 Kapanış Konuşması
Sürdürmemek için MAZERET YOK
Dr. Şaban Kızıldağ – Kareli Defter Eğitim ve Danışmanlık Merkezi Kurucu Başkanı
Kokteyl
* Simultane tercüme mevcuttur.
* TAİDER, konuşmacılar ve içerikte değişiklik yapma hakkını saklı tutar.
22 Ekim 2016, Cumartesi
10.00-11.00 Yenilikçi Bakış Açısı Geliştirme (Tüm nesillere açıktır.)
Doğan Taşkent – Arkan & Ergin JPA International Kurumsal Finans Ortak
11.00-11.30 Çay ve Kahve Servisi
11.30-12.30 Aile Şirketlerimizde Yenilikçilik ile Gelişim (yalnızca gelecek nesil üyelerine açıktır)*
Doğan Taşkent – Arkan & Ergin JPA International Kurumsal Finans Ortak
13.00-14.30 Öğle Yemeği
14.30-16.30 Panel (yalnızca gelecek nesil üyelerine açıktır)*
Gelecek Nesillerden Girişimcilik Hikayeleri
Onur Eren - Sekizgen A.Ş. Kurucu ve Genel Müdür
Burak Darcan - Tila Kompozit A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı
Oturum Yöneticisi: Murat Özcan- Canpa Holding A.Ş Yönetim Kurulu Üyesi
16:30 Kapanış
*22 Ekim 2016 Gelecek Nesiller Özel Programı’nda saat 11.30’dan sonraki oturumlar yalnızca gelecek nesil üyelerin katılımına özeldir.
** TAİDER, konuşmacılar ve içerikte değişiklik yapma hakkını saklı tutar.
Konuşmacılar
YGA (Young Guru Academy) Kurucu ve Yönetim Kurulu Başkanı
DetaylarSinan Yaman
SİNAN YAMAN
ODTÜ mezunu olan Yaman, 10 yıl Unilever’de çalıştı. Yurtdışında pek çok ülkede – İngiltere,
Almanya, İsveç, Amerika - araştırma ve eğitim programlarına katıldı. Son görevinde
22 ülkeden sorumluydu.
Öğretim görevlisi olarak ders veren Yaman; Harvard, Stanford, Duke gibi,
dünyanın en prestijli 50 üniversitesinde, 100.000’in üzerinde öğrenci, öğretim üyesi ve iş
adamına konferanslar verdi.
Yaman; Roche, Mercedes, Turkcell, Garanti, Koç, Sabancı, Eczacıbaşı gibi çokuluslu ve
uluslararası firmaların üst düzey yöneticilerine liderlik konusunda danışmanlık veriyor.
2002 yılında “Truthful Leader“ ismiyle İngilizce’ye de çevrilen ilk kitabı “İç’ten Lider“ , 2006
yılındaysa 2. kitabı “Lider ve Hayal Ortakları“ yayınlandı.
Dünyanın en çok başvuru alan liderlik okulu Young Guru Academy’nin kurucusu ve Yönetim
Kurulu Başkanı olan Yaman, geleceğin liderlerini yetiştirmek için çalışıyor. YGA Projeleri,
GSMA, MIT Technology Review ve Forbes tarafından Dünya’da Yılın Sosyal İnovasyonu
ödüllerini aldı.
Yaman, aynı zamanda iki teknoloji şirketinin yönetim kurulu başkanıdır.
ODTÜ, Koç, Sabancı üniversitelerinin öğrencileri ve Türk Amerikan Derneği
tarafından “ Yılın Lideri “ ödülüne layık görülmüştür.
Aktaş Holding – Yönetim Kurulu Üyesi
DetaylarR. Serkan Aktaş
1980 Bursa doğumlu olan R. Serkan Aktaş; ilk ve orta öğrenimini Bursa’da tamamlamış, sonrasında da İşletme konusunda lisans eğitimi alarak eğitim hayatını tamamlamıştır.
Aktaş Holding bünyesinde Gider Yönetimi, Hafif Ticari Araç Departmanı, AR-GE gibi birçok farklı departmanda çalışmalar yapmıştır.
Aynı dönemde kendi girişimi olan FLYWORKS isimli şirketi de hayata geçirmiştir.
Serkan Aktaş, Aktaş Holding Yönetim Kurulu Üyesi olarak çalışmalarını sürdürmektedir.
Hobi olarak müzikle uğraşan Aktaş; İngilizce ve Almanca bilmektedir.
Aktaş, evli ve iki çocuk babasıdır.
Volkan İtfaiye A.Ş. - Yönetim Kurulu Üyesi ve Kurumsal İletişim Müdürü
DetaylarDuygu Tecim
Duygu Tecim
“1988, İzmir doğumludur. Lise öğrenimini İzmir Özel Türk Koleji’de tamamladıktan sonra Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi’nden mezun olmuştur. Lise ve üniversite öğrenimi boyunca yaz tatillerini aile şirketleri olan Volkan İtfaiye’de tecrübe kazanarak geçirmiştir. Kaliforniya Üniversitesi’nde Pazarlama ve Uluslararası Ticaret üzerine eğitim almıştır. ABD’nin en köklü simülasyon yazılım firması olan MSC Software’de pazarlama asistanı olarak çalışmış, kurumsal şirket yapısını tecrübe etme fırsatı bulmuştur.
Kendi sektöründe dünyada üç firma arasında olan Volkan İtfaiye’de Yurtdışı Pazarlama Sorumlusu olarak göreve başlamıştır. 2015 yılından beri Kurumsal İletişim Müdürü görevini yürütmektedir. Aynı zamanda şirkette ikinci nesil yönetim kurulu üyesidir.”
Kilsan A.Ş. Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Genel Müdür
DetaylarM. Fuat Ekmekçioğlu
Doğum Tarihi : 22 Eylül 1960
Doğum Yeri : Eskişehir
Bitirdiği Okullar : Maçka İlköğretim Okulu, Alman Lisesi İstanbul, Aachen Üniversitesi İşletme Bölümü
Yabancı Lisan : Almanca, İngilizce
Evli. Bir erkek ve bir kız çocuğu babası.
Kilsan A.Ş. bünyesinde çeşitli kademelerinde çalıştıktan sonra, Mart 2002 tarihi itibarıyla Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Genel Müdür olarak görevlerine devam etmektedir.
Çeşitli sivil toplum örgütlerinde üyeliği ve görevleri devam etmektedir.
Helvacızade Grubu Yönetim Kurulu Üyesi, Zade Vital Türkiye Uluslararası Satış ve Pazarlama ve İş Geliştirme Müdürü
DetaylarKadir Taha Büyükhelvacıgil
KADİR TAHA BÜYÜKHELVACIGİL
1984 yılında Konya’da doğan Kadir Taha Büyükhelvacıgil, 130 yıldır faaliyet gösteren Helvacızade Grubu’nun 4. Kuşak üyelerindendir. 2006 yılında Bilkent Üniversitesi Bilgisayar Teknolojileri ve Bilişim Sistemleri Bölümü’nü bitiren Taha Büyühelvacıgil, 2008 yılında Ticaret ve Yönetim Bölümü’nü tamamlamıştır. Eğitimine yurtdışına devam eden Büyükhelvacıgil, 2008-2010 yılları arasında New York’ta Manhattan Ville College’de Uluslararası Yönetim ve Sosyoloji bölümlerinde çift ana dal yüksek lisans yapmıştır. New York’ta üzerinde çalıştığı projeler arasında “Global İş Planı, IMF ve Ekonomik Kriz, Gelişmiş ve Gelişime Açık Olan Ülkeler, Uluslararası Ticarette Yaşanan Problemler ve Uygulamalar, Şirketlerin Gelişimi ve Finansal Analiz, Medya ve Sosyal Etkisi” konuları yer almaktadır. K. Taha Büyükhelvacıgil, “mikro ekonomi, makro ekonomi, uluslararası yönetim, bilgi teknolojileri, finansal muhasebe, organizasyonel yönetim, üretim yönetimi, denetleme, pazarlama, istatistik, yönetimsel muhasebe, finansal tablo analizleri, insan kaynakları ve yönetimi, bankacılık ve sigorta, uluslararası ticaret ve yönetim” alanlarında da özel eğitim programlarına katılmış, ticareti her perspektiften incelemeyi hedeflemiştir.
Ufak yaşlardan itibaren iş dünyasının içinde olan K. Taha Büyükhelvacıgil, kurumsallaşmış bir aile şirketi olan Helvacızade Grubu’nun anayasında belirtildiği şekilde öncelikle Helvacızade dışında deneyim kazanarak Gruba katılmıştır. 2006 yılında Botaş’ta İnsan Kaynakları Departmanı’nda, Dış Ticaret Müsteşarlığı Uluslararası Yatırımlar Destek Departmanı’nda, Helvacızade Grubu’nda Satış & Pazarlama Departmanı’nda, New York Vintage Food Company’de Pazarlama Departmanı’nda, Destek Yeminli Mali Müşavirlik Şirketi’nde Denetim Departmanı’nda çalışan K. Taha Büyükhelvacıgil 2010 yılında Helvacızade Grubu’nda çalışmaya başlamıştır.
K. Taha Büyükhelvacıgil Helvacızade Grubu’nda tüm birimlerde yer alarak gerçekleştirdiği oryantasyonun ardından gıda bölümünde satış temsilcisi çalışmış özellikle Doğu Anadolu ve Güneydoğu Anadolu Bölgelerinde bayi ilişkilerinin güçlendirilmesine yönelik özel çalışmaların yürütülmesinde görev yapmıştır. Grubun sağlık alanındaki markası Zade Vital’in lansman döneminde yer alan K. Taha Büyükhelvacıgil bilgi işlem, pazarlama iletişimi, finans, Ar-Ge ve üretim süreçlerinin koordine edilmesinde aktif rol oynamıştır. Zade Vital markasının 2012 yılındaki lansmanının ardından Zade Vital Konya Bölgesi Satış Temsilcisi olarak görev yapan K. Taha Büyükhelvacıgil gösterdiği başarı ile 2012 yılında Zade Vital Kilit Müşteriler Yönetici olarak atanmıştır. Türkiye’nin dört bir yanını gezen Büyükhelvacıgil 1 sene içinde 5.000’in üzerinde eczaneyi ziyaret etmiştir. Türkiye Satış Müdürlüğü görevi sırasında Zade Vital’in Türkiye genelindeki pazar başarısını artırarak, yüksek penetrasyon sağlayan Büyükhelvacıgil 2014 yılında Zade Vital Türkiye ve Uluslararası Satış, Pazarlama & İş Geliştirme Müdürü görevine getirilmiştir.
K. Taha Büyükhelvacıgil çok iyi düzeyde İngilizce ve Arapça bilmektedir.
Çilingiroğlu A.Ş. Yönetim Kurulu Üyesi
DetaylarCandan Çilingiroğlu
İzmir Karşıyaka doğumlu olan Candan Çilingiroğlu, ilkokulu Karşıyaka Ankara İlkokulunda, orta ve liseyi İzmir Amerikan Koleji’nde okudu. Ege Üniversitesi Endüstri Mühendisliği bölümünden mezun oldu.
1985 yılından beri 90 yıllık geçmişi olan ve dördüncü kuşağın da işbaşında olduğu aile şirketinde çeşitli görevlerde bulundu. 1997 yılından bugüne de Shoe City ayakkabı mağazalarının genel koordinatorlüğü görevini yürütmektedir.
2008 yılında İzmir’in ilk işkadını derneği olan İZİKAD'ı kuran yedi iş kadınından biridir. 2011-2016 yılları arasında İZİKAD yönetim kurulu baskanlığını yapmıştır.
Candan Çilingiroğlu uzun yıllar İzmir Amerikan Koleji Yetişenler Dernegi Yönetim Kurulu üyeligi ve Yönetim Kurulu Başkanlığı yapmıştır.
SEV( Saglık Eğitim Vakfı) mütevelli heyet üyesi,
BASİFED (Bati Anadolu Sanayici ve İşadamlari Federasyonu) yönetim kurulu üyesi, TÜRKONFED yönetim kurulu üyesi, TAİDER (Aile İşletmeleri Derneği) kurucu üyesi, EGEAYSAD üyesidir.
İş hayatında çesitli ödüller alan Çilingiroğlu 2014 yılında Kamu-Der tarafından Yılın En Başarılı İş Kadını seçilmiştir.
Evli ve 2 kız evlat sahibidir.
İnci Aile Ofisi Yönetim Kurulu Başkanı
DetaylarŞelale Zaim
Şelale Zaim
Şelale Zaim İnci Holding ve Maxion Jantaş’ta Yönetim Kurulu Üyesi’dir. Bu görevine ek olarak ailelere yatırımlar ve varlıklar konusunda destek hizmetleri sunan İnci Aile Ofisi’nin kurucusu ve Yönetim Kurulu Başkanı’dır.
Garanti Yatırım Özel Sermaye bölümünde çalıştığı sürede 100 ve 400 milyon dolarlık iki fonun kurulum aşamasında görev almıştır. Daha öncesinde dünyanın en büyük jant üreticisi Hayes Lemmerz ve ABD bazlı özel sermaye fonu Towerview Capital ile finans alanında çalışmıştır.
University of Michigan Hastaneleri, Acıbadem Sağlık Grubu ve Johnson & Johson’un bir kolu olan Mentor Corporation’da olmak üzere sağlık sektörü ve işletme deneyimine de sahiptir.
1982 doğumlu olan Şelale Zaim, İstanbul Amerikan Robert Lisesi mezunudur. University of Michigan Endüstri ve İşletme Mühendisliği bölümünü 2003 yılında tamamlamış, 2009 yılında UCLA Anderson School of Management’da Finans ve Strateji odaklı MBA yapmış, 2014 yılında ise Wharton Executive Education’da Özel Varlık Yönetimi programını tamamlamıştır.
Aralık 2010’da Certified Financial Accountant (CFA) 1. seviye olmaya hak kazanmıştır; ayrıca Sermaye Piyasası Kurulu İleri Düzey Lisansı ve 6 Sigma Siyah Kuşak sahibidir.
Şölen Yönetim Kurulu Üyesi- İcra Kurulu Başkanı
DetaylarElif Çoban
ELİF ÇOBAN
Orta Doğu Teknik Üniversitesi Ekonomi Bölümü’nden mezun olduktan sonra, bir süre Bilkent Üniversitesi’nde doktorasıyla eş zamanlı olarak asistanlık yaptı. 1996 tarihinde aile şirketi Şölen’de İhracat Müdürü olarak göreve başladı. 2010 yılı sonu itibariyle, CEO olarak şirketin İcra Kurulu’nun başına geçti, halen bu görevi sürdürüyor.
Kareli Defter Eğitim ve Danışmanlık Merkezi Kurucu Başkan
DetaylarDr. Şaban Kızıldağ
Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri mezunu, Sosyoloji alanında Yüksek Lisans, İşletme ve Kamu Yönetimi alanlarında doktora yapmıştır.
27 yıllık Öğretim Üyesi olan Kızıldağ, halen İstanbul Maltepe ve Bahçeşehir Üniversitelerinde Yüksek Lisans ve Doktora programlarında Bütünleşik Pazarlama İletişimi ve Tüketim Sosyolojisi derslerini vermektedir.
Uzmanlık Alanları; Yönetim Danışmanlığı, Aile Şirketlerinin Kurumsallaştırılması ve Aile Anayasası Hazırlanması, İletişim Danışmanlığıdır.
Yayınlanmış 9 kitabı bulunan Kızıldağ, bugüne kadar üniversitenin dışında 1 Milyon insana konferans ve seminerler vermiştir.
Aktaş Holding Yönetim Kurulu Üyesi ve İcra Kurulu Başkanı
DetaylarSami Erol
Sami Erol – Aktaş Holding Yönetim Kurulu Üyesi ve İcra Kurulu Başkanı
Orta öğretimini İzmir’de tamamlayan Sami Erol, Anadolu Üniversitesi’nde mühendislik eğitimi sonrasında proses ve reaktör tasarımı alanında Yüksek Mühendislik derecesini elde etmiştir. Profesyonel iş hayatına, Otomotiv Sektöründe üretim mühendisi olarak başladı.
Orhan Holding /Teknik Malzeme Üretim, Kalite, Satınalma ve Fabrika yöneticiliği sonrasında Genel Müdürlük görevini üstlenmiştir. Otomotiv sektöründe üretim ve ticari alanda projelerini oluşturdu. Sektörde birçok kuruluşa Stratejik Yönetim konusunda profesyonel destekler sağladı. 2013 yılı itibari ile Aktaş Holding Yönetim Kurulu Üyesi ve İcra Kurulu Başkanı olarak sorumluluk üslenmiştir.
Meslek yaşamı ile birlikte BUSİAD, Türkiye Kalite Derneği (KALDER), ÜSİGEM, Türkiye Kurumsal Yönetim Derneği (TKYD) ve TMMOB gibi sivil toplum kuruluşlarında Yönetim Kurulu Başkan ve Üyelik görevleri almıştır. Sami Erol; çeşitli üniversitelerde konuk öğretim üyesi veya dönemsel eğitimci olarak dersler vermiştir. Üniversite ve diğer eğitim kurumları öncelikli olmak üzere çok sayıda bildiri sunmuş; Ulusal ve Uluslararası bilimsel ve mesleki yayınlarda çok sayıda makaleleri yayınlanmıştır.
Çeşitli gazete ve dergilerde köşe yazarlığı da yapan Sami EROL, İngilizce ve Fransızca bilmektedir.
Menka A.Ş. Yönetici Direktörü
DetaylarAli Çebi
Ali Çebi, üniversite eğitimini Chicago’da Northwestern University’de ekonomi üzerine tamamladıktan sonra kariyerine New York’da yatırım bankası Credit Suisse’de Mergers & Acquisitions bölümünde başlamıştır. 5 yıl New York’da çalıştıktan sonra yine bankanın Londra M&A grubuna transfer olmuştur. Londra’da bir yıllık iş hayatından sonra INSEAD MBA programına kabul görerek bankayı bırakmıştır. Credit Suisse’deki çalışma hayatı boyunca hemen hemen her sektörde yer aldığı projelerin büyüklüğü 50 milyar doları geçmiştir ve leveraged buyoutlardan stock swaplara kadar şirket evliliklerinin her türünü görmüştür. MBA sonrası Türkiye’ye dönerek aile holding şirketi olan Menka A.Ş.’de görev almaya başlamıştır. Ali, Menka bünyesinde bir departman oluşturarak ailenin gayrimenkul portföyü yönetimi ve spesifik sektörlere olan risk sermayesi yatırımlarını yönlendirmeye başlamıştır. Yine bu departman ailenin muhasebe, vergi hukuku ve şirketler arası iletişim gibi gereksinimlerini de hizmet olarak vermeye başlamıştır. Ali aynı zamanda kendi melek yatırımlarını yapmakta olup Fongogo isimli kitlesel fonlama platformunun kurucu ortaklarındandır.
Alkoçlar Turizm Otel Grubu Yönetim Kurulu Başkanı
DetaylarEnder Alkoçlar
1966 doğumlu Ender Alkoçlar, Bursa’nın turizm sektöründe faaliyet gösteren ulusal markası “Alkoçlar”ın ikinci kuşak yöneticisidir. İlk ve orta öğrenimini Bursa’da tamamlayan Alkoçlar, İngiltere’ de işletme eğitimini tamamlamış ve iş hayatına ailesinin Uludağ’da bulunan otelinde başlamıştır. Doksanlı yıllarda, ailenin Uludağ merkezli kayak turizmine yönelik faaliyetlerini, İstanbul, Çeşme, Kuşadası ve Bodrum’a taşıyan Ender Alkoçlar, halen bu bölgelerde yer alan 7 oteli, 1000 çalışanı ve devam eden otel projeleri ile Alkoçlar grubunun başkanlığını sürdürmektedir. Evli ve 2 çocuk babası olan Ender Alkoçlar, İngilizce bilmektedir.
Arkan & Ergin JPA InternationalKurumsal Finans Ortak
DetaylarDoğan Taşkent
1993 yılında ETH Zürich Elektrik Mühendisliği Fakültesi’nden mezun olmasının ardından, MIT’de araştırma ve Polytechnic Institue of NYU Üniversitesinde Elektrofizik ve Teknoloji MBA konularında Yüksek Lisans dereceleri alarak mezun oldu.
1998-2005 yıllarında Lucent Technologies Bell Laboratories’de Fiberoptik Ağ Sistemleri Grubunda Ar-Ge mühendisi, yönetici ve uzman eğitimci olarak görev aldı. Bu süre zarfında dünyada birçok telekom şirketinin değişik kıtalardaki fiberoptik ağ altyapılarının hayata geçmesinde değişik görevler üstlendi.
2006 senesinden bu yana Arkan & Ergin Kurumsal Finansman bünyesinde Türkiye’de girişimcilik eko sisteminin geliştirilmesi ve teknoloji transferi ortamının yaratılması üzerine danışmanlık vermektedir.
2000+ startup dinlemiş, 200+ startup’a mentörlük vermiş, 100+ startup şirketinin hayata geçmesinde rol oynamış ve 50 teknoloji transfer ofisiyle çalışmıştır.
MIT Enterprise Forum Türkiye kurucu başkanlığını, Ege Üniversitesi Teknopark kurucu yönetim kurulu üyeliği, Teknoloji Transferi Profesyonelleri Derneği kurucu yönetim kurulu üyeliği, Endeavor Türkiye danışma kurulu üyeliği, İsviçre Ticaret Odası yönetim kurulu başkanlığı, DEIK İsviçre Konseyi başkan vekilliğini yapmıştır.
Raya Organik - Kurucu
DetaylarNeslişah Alkoçlar Düzyatan
1988 yılında doğru. Westminster Üniversitesi Uluslararası İşletme Bölümünden mezun oldu. Organik ürünlerle İngiltere'de okuduğu yıllarda tanıştı. Üniversitede okuduğu dönemlerinde medya reklam satış ve pazarlama şirketi olan Birmaş'ta staj yaptı. Mezun olduktan sonra iki yıl Kanal D Reklam Satış Pazarlama Bölümü'nde çalıştı. Daha sonra kendi markasını kurmak için kolları sıvadı. Raya Organik markasını kurdu. Arapça'da "yaşam çizgisi" anlamına gelen Raya ile organik ürünlerin daha erişilebilir olmasını hedefliyor ve çok sayıda insana ulaşmayı başarıyor.
Oturum Yöneticisi
Nöronüs Nöron Eğitim Merkezi, Eğitmen ve Profesyonel Koç, TAİDER Üyesi
DetaylarMustafa BAYINDIR
Konya doğumlu olan Mustafa Bayındır lisans eğitimini İngilizce olarak işletme dalında 1995 yılında Çukurova Üniversitesi’nde tamamlamıştır. Finansmana olan ilgisinden dolayı ilk mesleğini bankacılık olarak seçmiş ve 10 yıl boyunca 6 ayrı bankanın çeşitli şubelerinin pazarlama birimlerinde yönetici olarak görev almıştır. Finansman dünyasındaki satış ve ekonomi tecrübelerini daha geniş ölçekte kullanabilmek amacıyla bankacılıktan sonra çok uluslu bir Amerikan şirketinde bölge müdürlüğü görevini yürütmeye başlamıştır. Yaklaşık 4 yıl kaldığı bu görevde Türkiye’nin birçok şehrini karış karış gezerek, şirketin Çanakkale’den KKTC’ye kadar olan geniş bölgedeki dağıtım ağının yeniden oluşturulması, satış kadrolarının seçilmesi, eğitilmesi ve pazardaki kontrolü gibi birçok konuda çalışmalar yapmıştır. 4 yıl yoğun seyahat içeren bir görevin sonunda, kendine ait iki ayrı marka ile 2009 yılından itibaren hem satış, hem finansman hem de yönetim alanındaki tecrübelerini akademik bilgilerle birleştirerek aktarma yolunu seçmiştir. Gerek kendi çalıştığı şirketlerde gerekse yer aldığı sivil toplum örgütlerinde 1998 yılından bu yana binlerce katılımcıyı eğitmiş ve yıllar içerisinde katıldığı çeşitli eğitim ve sertifikasyon programları
ile bu konudaki uzmanlığını artırarak eğitmenlik kariyerini böylece profesyonel platforma taşımıştır. Yönetim ve Organizasyon alanında yaptığı Yüksek Lisans çalışmaları ile yönetsel olarak birçok konunun yanında özellikle İnsan Kaynakları yönetimi ve gelecek kuşakların iş dünyasına etkin adaptasyonuna yönelik projeler üzerine çalışmalar da yürütmektedir. Türkiye’deki ICF (Uluslararası Koçluk Federasyonu) tarafından akredite edilmiş 3 eğitim
ekolünden biri olan ERICKSON COLLEGE INTERNATIONAL’dan sertifika sürecini tamamlayan Mustafa Bayındır, Türkiye’deki 124 Erickson Profesyonel Koçundan biri olmaya hak kazanmıştır. Bu çerçevede başladığı mesleki koçluk çalışmalarını 2010 yılından bu yana hem kurumsal hem de bireysel alanda koçluk yaparak kendi açtığı koçluk ofisinde sürdürmektedir. Magic Metaphors adı verilen ve bilinçdışı süreçlere metaforik yaklaşımlarla bireylerin farkındalık ve performans artışını sağlayan sertifika sürecini tamamlayarak bu konuda çeşitli çalışmalarda bulunmuştur. Halen Nöron Eğitim Merkezi bünyesinde başta üst düzey yönetici koçluğu olmak üzere bireylere profesyonel koçluk hizmeti vermektedir.
Kurucusu olduğu NÖRONÜS Nöron Eğitim Merkezi çatısı altında 12 ayrı eğitmenle hem bireylere hem de kurumlara yönelik kişisel gelişim eğitimleri vermeye devam etmektedir. Eğitimlerle eş zamanlı olarak sektörde irili ufaklı birçok firmaya yönetim, insan kaynakları, satış, pazarlama konularında danışmanlık hizmetlerini de sürdürmektedir. Bir çok farklı projede yer almasının yanında 2014 yılında TUBİTAK desteği ile hayata geçirilen Ege Üniversitesi Teknoloji Transfer ofisi ve ABİGEM İzmir tarafından yürütülen Mentör Ege projesinde, Ege Bölgesindeki Kobi’lerde İnovasyon Kültürünün oluşturulmasına yönelik seçilmiş 25 sertifikalı mentörden biridir. Halen bu proje kapsamında mentörlük hizmeti vermeye devam etmektedir. Muhtelif zamanlarda İzmir Ekonomi Üniversitesinde yarı zamanlı eğitmen görevini de yürüten Mustafa BAYINDIR, birçok sivil toplum örgütünün ve özel kuruluşun motivasyon konuşmacısı davetlisi olarak verdiği kişisel gelişim seminerleri ile bilgi ve tecrübelerini geniş kitlelere aktarmaktadır. NÖROMEDYA adını verdiği Dijital pazarlama şirketi ile Sosyal medya araçlarının yönetimi ve dijital medya pazarlaması konularında özellikle kurumlara yönelik hizmetlerini sürdürmektedir. NÖROMEDYA bünyesinde oluşturduğu uzman ekibi ile kurumların dijital medya pazarlama araçları konusundaki bilgi eksiklerini gidermek üzere eğitimler vermekte ve dijital medya pazarlama hizmetlerini profesyonel olarak sunmaktadır. Birçok sivil toplum örgütünün aktif üyeliğini ve yönetim kurulunu üyeliğini yürütmüş olan Mustafa Bayındır, koçluk ve mentörlüğe yönelik meslek kurumlarından ICF International (Uluslararası Koçluk Federasyonu) ve EMCC (European Mentoring and
Coaching Council) Avrupa Mentörlük ve Koçluk Konsülü Türkiye üyesidir.
Baltaş Grubu Kurucu Ortağı
DetaylarProf. Dr. Acar Baltaş
Acar Baltaş, Türkiye’de geniş kitlelere, psikolojinin insan ihtiyaçları ve iş hayatının sorunları için bir çözüm olduğunu gösteren öncülerden biridir. Doktorasını Cerrahpaşa Tıp Fakültesi’nde Nöroloji Anabilim Dalı’nda yüksek beyin fonksiyonları konusunda yapmış, klinik nöro-fizyoloji alanında Tıp Bilimleri Doktoru ünvanını almış ve 1986 yılında Uygulamalı Psikoloji Doçenti, 1996 yılında Profesör olmuştur. Yurtiçinde ve dışında yayınlanmış 100’dan fazla bilimsel çalışması bulunmaktadır. 1983 yılından bu yana, iletişim ve tıbbi psikoloji alanındaki bilgilerini iş hayatının ihtiyaçları ile bağdaştırarak seminerler vermiş, uygulamalar yapmıştır. Acar Baltaş, Prof. Dr. Zuhal Baltaş’la kurucusu oldukları, iş hayatında gözlenebilir tutum değişikliği ve ölçülebilir iş sonuçları için kurum ve çalışan etkinliğini hedefleyen Baltaş Grubu’nu yönetmektedir.
Canpa Holding Yönetim Kurulu Üyesi, TAİDER Üyesi
DetaylarMurat ÖZCAN
1982 Ankara doğumlu olan Murat Özcan, TED Ankara Koleji'nden mezun olduktan sonra Yeditepe Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği bölümünü bitirdi. Yüksek Lisans Eğitimini İspanya'da Navarra Üniversitesi Ekonomi ve Finans alanında tamamladı. İş hayatına Londra’da Ravago Holding’de başladı. 2007 yılında Canpa Holding’in İş Geliştirme Yöneticisi olarak aile şirketlerine katıldı. 2009 yılında şirket bünyesindeki Stoper Üretim Tesislerinin Genel Müdürü olarak çalıştı. Ardından inşaat grubundaki Regnum Sky Tower projesinin başına geçti. TAİDER Ankara Temsilciliği göreviyle birlikte TÜGİAD’ın Genel Sekreterliğini yürütmektedir.
Kovvan Ortak İnovasyon Platformu Kurucu
DetaylarEmre Özbek
Emre Özbek Kovvan Ortak İnovasyon Platformu kurucusudur. Kovvan, aralarında aile işletmelerinin de bulunduğu orta ve büyük boy işletmelerin yeni ürün, servis ve iş modeli geliştirme ve dijitalleşme projelerinde inovasyon stratejisi, sistemi, süreçleri ve insan kaynağını bir araya getiren bir işbirliği platformudur.
Emre Özbek son 3 yıldır Türkiye inovasyon ve girişimcilik ekosistemi içerisinde iş modeli olarak ilgili tarafları bir araya getiren roller üstlenmiştir. Bu görevler arasında Istanbul Startup Angels melek yatırımcı ağının yönetici ortağı, Mentor Network Turkey bünyesinde kurucu mentör, İTÜ Çekirdek kuluçka merkezinde mentör koordinatörü, StartersHub micro-VC ve hızlandırma merkezinde yöneticilik bulunmaktadır. Bunlar yanında profesyonel olarak danışmanlıklar ve eğitimler de vermektedir.
Emre Özbek 20 yıllık kurumsal kariyerine PricewaterhouseCoopers Türkiye bünyesinde başlamış, denetim ve danışmanlık çalışmalarını İsviçre ve Amerika ofislerinde de devam etmiştir. Kurumsallaşma alanları arasında yer alan kurumsal risk yönetimi, iç kontroller ve iç denetim ve BT denetimleri alanlarında uzmanlaşmıştır. Sonrasında Vodafone Türkiye bünyesinde iç denetim ve sonrasında strateji ve iş geliştirme fonksiyonlarını yönetmiştir.
Emre Özbek “KOBİ’lerde İnovasyon” konulu yüksek öğrenim tez çalışmasını Marmara Üniversitesi bünyesinde sürdürmektedir. İstanbul Teknik Üniversitesi İşletme Mühendisliği bölümü mezunudur.
V22 Uluslararası Danışmanlık A. Ş. Kurucu
DetaylarDeniz Mısır
Deniz MISIR, V22 Uluslararası Danışmanlık A.Ş’de kurucudur. V22, köklü aile ve bireylere “aile uzmanı (family officer) – güvenilir danışmanlık” hizmetleri sunmaktadır. Deniz MISIR, bu görevine ek olarak İstanbul Portföy A.Ş’ nin Yönetim Kurulu Danışmanı’ dır.
V22, 2013’de uluslararası bir alternatif varlık yöneticisinin, bir Türk grubu’nca satın alınması işleminde danışmanlık görevini aldı; takibinde gruba aile ofisi açılımı için uluslararası çalışma sundu. 2014’den bu güne, Türkiye aileleri ve Avrupa, Amerika uluslararası aile ve grupları ile çalışmaya devam etti.
Deniz MISIR “Aile Yönetişimi” alanında uzmanlaşmıştır. Ailelerin aile işlerini; özel varlıklarını; ailelerini ve miraslarını; üçüncü nesil ötesinde korumaları misyonu ile görev alır. Rising (next)-gen için “Yüksek Performaslı Otantik Liderlik “Netlik – Ortak Hareket – Amaç”” modelini oluşturmuştur. Deniz, 2014’de Zürih’deki Prestel Aile Ofisi Forumu’nda konuşmacı oldu; 2016 Eylül’de Londra’daki Özel Varlık Forumu’nda “Aile Yönetisimi ve Dinamikleri” panelini yönetti.
Deniz MISIR Boğaziçi Üniversitesi’nden “Executive MBA (2004)” yüksek lisansı ve “Ekonomi (1999)” lisansı ile mezundur. Oxford/İngiltere’de Pictet “Aile Ofisi uzmanlık” eğitimini; Los Angeles/Amerika’da Richard Wilson “kalifiye aile uzmanı (qualified family officer)” uzmanlık programlarını tamamlamış; Zürih/İsviçre’de bir çoklu aile ofisinde pratik tecrübe kazanmıştır. 2013 öncesinde Deniz, Hollanda Dış Yatırım Ajansı Türkiye Bölge kurucusu ve direktörü olarak görev almıştır.
22 Ekim Panel (14.30-16.30)
Tila Kompozit A.Ş. Genel Müdürü
DetaylarBurak Darcan
Burak DARCAN, 1981 yılında İstanbul’da doğdu. Lise eğitimini FMV Ayazağa Işık Lisesi (İstanbul), üniversite lisans eğitimi İTÜ Maden Fakültesi (İstanbul) ve yüksek lisans eğitimini University of Westminster’da (Londra, İngiltere) tamamladı. İş hayatına aile şirketinde 6 yaşından itibaren oyun ile beraber yarı zamanlı katılan DARCAN, 2003 yılında tam zamanlı olarak aile şirketine 2. Nesil olarak katıldı. Kimya sektöründe faaliyet gösteren şirketlerinde üretim, sevkiyat, dış ticaret, satış ve eşgüdümcü gibi farklı pozisyonlarda görev aldıktan sonra 2011 yılı sonunda kendi şirketini kurma kararı aldı. Şu an kendi firması Tila Kompozit’te Genel Müdürlük, ortağı olduğu Kompozit Akademi firmasında Yönetim Kurulu Başkanlığı görevlerini yürütmektedir. Bunun yanında Kompozit Sanayicileri Derneği Yönetim Kurulu üyeliği, TAİDER Yönetim Kurulu üyeliği ve Gelecek Nesil Komitesi Eşbaşkanlığı ile Türkiye Kurumsal Yönetim Derneği (TKYD) üyeliklerine devam etmektedir. DARCAN evli ve 1 erkek çocuk babasıdır.
Akış Yöneticisi
Köşe Yazarı, TV Sunucu
DetaylarAyçe Bükülmeyen
AYÇE BÜKÜLMEYEN
İzmir doğumlu Ayçe Bükülmeyen, Ege Üniversitesi Fen Fakültesi mezunudur. Henüz üniversite yıllarında TRT’de çalışmaya başlamış ve çeşitli kanallarda kadın, çevre, engelliler ve aktüel haber gibi birçok farklı alanda program hazırlayıp sunmuştur.
2006 yılında başladığı Hürriyet Gazetesi Ege ekinde halen her Pazar yayınlanan röportajlar yapmakta ve her Perşembe köşe yazmaktadır.
İngilizce ve Fransızca bilen Ayçe Bükülmeyen, Dokuz Eylül Üniversitesi İngilizce İşletme Fakültesi Anlaşmazlık Çözümü Yüksek Lisans Programı’na devam etmektedir.
Daha önce ‘Değişim İçin İplerinden Kurtul, Kültürümüzde Kendin Olmak’ adlı bir kitap çıkaran Bükülmeyen, geçtiğimiz yıl ‘Ege’nin Öncü Kadınları’ adlı bir belgesel hazırlamıştır. Aynı adla bir kitap da çıkaran Ayçe Bükülmeyen’in kitabı, ‘The Pioneer Women Of The Aegean’ adıyla İngilizce olarak da yayınlanmıştır.
4-5 KASIM 2022 OTURUM İÇERİKLERİ
4 KASIM 2022, SWISSOTEL THE BOSPHORUS ISTANBUL
09.45 Hoş Geldiniz Konuşması-Tekin Urhan, TAİDER Yönetim Kurulu Başkanı
10.00 Açılış Konuşması - Faruk Eczacıbaşı, TBV Başkanı
Zamanın hızlanması ister istemez davranışlarımızı etkiliyor. Çalışma ortamlarında kıdemli kuşakların deneyimi, gençlerin daha çağdaş becerileriyle dengeleniyor. Bu nedenle kuşaklar arası samimi bir güven anlayışı gittikçe daha fazla önem kazanıyor.
Genç kuşakların geçmişten gelen değerleri içselleştirmesi ne kadar gerekliyse, bayrağı devredeceklerin de değişen koşulları kavrayabilmesi ve gençlere alan açması o derecede önemlidir.
11.00 Ana Oturum "Aile'de ve İş'te Değerlerimizle, Sürdürülebilir Büyüme"
UYSAL Ailesinin köklerinden gelen geleneklerinin, Aile Misyon ve Vizyonu ile Temel Değerlerinin kuşaklar arası aktarımını dinleyeceğiz.
UYSAL Aile kültürünün dünden bugüne ve geleceğe aktarımı, bu kültürün işe olan yansımaları ve şirketlerde atılan adımların sürdürülebilirliğini konuşacağız.
Kurucu kuşağın, ikinci ve üçüncü kuşakla birlikte şirkette bulunmasını, bu kapsamda alınan rolleri ve hem gerçekleşen hem de gerçekleşecek devir süreçlerini dinleyeceğiz. Son olarak, belki de en önemlisi, İş’in kurumsallaşması ve Kurumsal Yönetime geçiş süreçlerinin sürdürülebilirlik açısından önemini ve geleceğe devrini konuşacağız.
Nedim Uysal, Norm Holding Onursal Başkanı, TAİDER Üyesi
Mehmet Fatih Uysal, Norm Holding Yönetim Kurulu Başkanı, TAİDER Üyesi
Nedim Uysal, Norm Holding CEO, Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı, TAİDER Üyesi
Duygu Uysal Simrooğlu, Norm Holding Yönetim Kurulu Üyesi, TAİDER Üyesi
Oturum Yöneticisi: Mustafa Doğrusoy, MD Yönetim ve Strateji Danışmanlık
13.30 Paralel Oturum- 1 “Yönetimde Kadın”
İş dünyasında farkındalık yükseliyor. Günümüzde birçok büyük şirket bünyelerindeki kadın istihdamı konusunda hedefler koyuyor, ücrette fırsat eşitsizliğinin önünde duracağına söz veriyor, STK’lar yönetim kurullarında daha çok kadın sandalye alabilsin diye mentor menti programları açıyor. Peki Yönetim Kurullarında daha fazla kadın olması nasıl bir fark yaratır? Kadınların üst düzeyde iş hayatına teşviki neden bu kadar önemli? Yönetim kurullarında kadın erkek dengesi şirketlerin karlıklarına neden olumlu bir seyir veriyor? Tüm bu soruları ve cevaplarını enine boyuna masaya yatıracağımız “Yönetimde Kadın” oturumunda konuşacağız.
Burçak Güven, Yönetim Kurulunda Kadın Derneği Yönetim Kurulu Eş Başkanı, Gazeteci, Klinik Psikolog, Yönetim Koçu, Koçluk Süpervizörü
Selen Kocabaş, YenidenBiz Derneği ve YKKD Kurucu YK Üyesi, Bağımsız YK Üyesi, Stratejik Danışman
Yasemin Rezan Kolbaşı, Arzum Yönetim Kurulu Başkan Vekili, TAİDER Üyesi
Oturum Yöneticisi: Serra Koyuncu, Petroyağ Grup Yönetim Kurulu Üyesi, TAİDER Üyesi
13.30 Paralel Oturum-2 “Aile Şirketlerinde Toplumsal Yatırım”
Aile şirketlerinde toplumsal yatırım tanımı, felsefesi, yöntemi ve gönüllülük kavramı ile uygulamaları, kurumsal kimlikle eşleştirme yöntemleri üzerinde paylaşımlarda bulunularak konuşmacıların içinde bulundukları iyi uygulama örneklerinin paylaşılması hedeflenmektedir.
Kurumsallaşmış hayırseverliğin odaklanmış, tesirli ve sürdürülebilir olması gerekir. Ayrıca, kurum değerleri paralelinde, çalışanlara gönüllülük yapma fırsatı sağlanması sonucu, iyi olma halinin kuruma bağlılığı arttırması beklenir. Tüm bu soyut kavramları somutlaştırmak adına en iyi uygulamaları Zirve katılımcılarımızla paylaşmayı hedefliyoruz.
Erdal Yıldırım, Suna ve İnan Kıraç Vakfı Yönetim Kurulu Üyesi
Ceylan Sel Sohtorik Yuvam Dünya Yönetim Kurulu Üyesi, Polat Turizm Yönetim Kurulu Üyesi
Pınar Ilgaz, Özel Sektör Gönüllüleri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı
Oturum Yöneticisi: Fatma Olten, Olten Sanat Vakfı İcra Kurulu Başkanı, TAİDER Üyesi
14.45 Paralel Oturum-3 “Aile Şirketlerinde İnsan Kıymetleri”
İnsan kıymetleri (değeri), günümüzde şirketlerin en büyük sermayesidir. İnsanı bir kaynak olarak gören yönetim anlayışına karşı insanı bir değer olarak gören İnsan Kıymetleri yaklaşımı insan odaklı bir felsefeyi temsil eder. Bu bakımdan öncelikle insanı ve beklentilerini anlamak, yeni jenerasyon aile bireyleri ve profesyonel çalışanların ekonomik, sosyal beklentilerine cevap verebilmek ve güvenli bir çalışma ortamı hazırlamak bir zorunluluk olmuştur.
Bu bağlamda İnsan kıymetleri kavramı günümüzde artık sadece insan kaynakları operasyonel süreci değil; bunun dışında, çalışan deneyimi, liyakat, işe alım süreçlerindeki yeni yaklaşımlar gibi faktörleri de bütünsel bir yaklaşımla ele almaktadır. Panelde özellikle Aile Şirketlerinde işin sonraki nesiller için varlığı ve sürdürülebilirliği bakış açısı ile;
- Türkiye ve Dünyadaki trendler,
- Dönüşen ve durmaksızın değişen yeni dünyada İnsan Kaynakları yönetimini gelecek dönemde nelerin beklediği,
- Yöneticilerin kendi kurumlarında geleceği yakalamak ve sürdürülebilir kılmak adına hangi aksiyonları alması gerektiğine ilişkin (Kurumsallaşma yolunda katkı sunacak profesyonel yöneticiler ve çalışanlara yönelik teşvik plan ve politikalarının oluşturulması; yeni nesil aile bireylerinin işe entegrasyonu ve aidiyetini sağlayacak Aile Anayasası’nın oluşturulması ) Aile Şirketlerine vizyon katmayı hedefleyen bilgiler paylaşılması,
- Odağına insanı alan geleceğin iş gücü, yeni çalışma modelleri, yetkinlik ve liderlik gelişimi gibi konularda işlevsel bilgiler ve iyi uygulama örnekleri sunulması hedeflenmiştir.
Hakan Onel, PERYÖN Derneği Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı
Hande Genç, SAP Türkiye ve Güney Avrupa, Orta Doğu, Afrika Dijital Hizmetler Bölge İK Direktörü
Oturum Yöneticisi: Eren Kurşun, Esin Avukatlık Ortaklığı Ortak Avukat
14.45 Paralel Oturum-4 “TAİDER Mentorluk Programı”
Aynı döngüsel sorunları yaşayan aile şirketleri üyelerimizin deneyimlerini paylaşma ihtiyacının bir tık ötesinde bir aktarıma ihtiyaç duyması ve birbirlerinden öğrenecekleri çok şey olduğunu ortaya koymaları ile TAİDER kurulduğu günden bu yana düşünülen, özellikle işin başındaki ve gelecek nesiller tarafında talep edilen, TAİDER’e özgü ve aile işletmelerine özel tasarlanmış hem mentorların hem mentilerin eğitim aldığı, sürecin takip edileceği ve desteklendiği bir yapılandırılmış bir mentorluk programının yarattığı değerinin paylaşılacağı bir oturumdur.
TAİDER olarak bir ilke imza atarak, Aile İşletmelerine Özel bir Mentorluk Sistemi’ni hayata geçirilmesi ile derneğimizin, ‘Ailede birlik, İşletmede Sürdürülebilirlik’ hedefini gerçekleştirmesine katkı sağlamak üzere, aile işletmelerinin döngüsel hikayeleri içinde sıklıkla karşılaşılan pek çok sorunu çözmenin anahtarı niteliğinde bir içerik ile “Gurur verici geçmişten, sürdürülebilir geleceğe” doğru yol alırken, mentorluk projesi sayesinde farklı nesillerin, farklı seslerin bir araya gelmesi ile oluşacak iletişim ağı ve bu birliktelikten doğan ilham olma, zorlukları aşma gücü, nesiller arası kültürel miras geçişini güven ortamında paylaşabiliyor olması ile yarattığı kazanımların, mentorlar ve mentiler tarafından aktarılması hedeflenmektedir.
Ozan Diren, DİMES CEO, TAİDER Üyesi
Rana Yiğitbaşı, Yaşar Holding İnsan Kaynakları Proje Uzmanı, TAİDER Üyesi
Türkmen Türkmenoğlu, Mateks Gıda Sanayi ve Ticaret A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı, TAİDER Üyesi
Oturum Yöneticisi: Sezin Sivri, Sentinus Danışmanlık Kurucusu, Mentor, Eğitmen ve Aile Şirketleri Danışmanı, TAİDER Üyesi
15.45 Kapanış Konuşması “Gelecekle Gelecekler, Mega/Hyper/Cyber/Post Pandemi Trendler” - Ufuk Tarhan, Fütürist, Ekonomist, Yazar
“Hiç kuşku yok ki sadece 30 yılda eriştiğimiz akıl, bilgi ve teknoloji seviyesi, “Gelecekle Gelecekler” meselesini gizemli olmaktan çıkardı. İletişim kanalları, akıl ve analiz kabiliyetlerimiz geleceğe dair pek çok şeyi önümüze apaçık bilgiler olarak serdi. Sermeye devam ediyor, edecek de… İlginç ve çok kıymetli zamanlardayız. 30 yıl önce, 30 yıl öncesini de sonrasını bu kadar net kestiremiyorduk. Mesela daha Göbeklitepe’yi (1995) bulmamıştık. Dünya tarihini, medeniyetin sıfır noktasını 12.000 yıl daha kısa bildiğimizin farkına varmamıştık. Yine o zamanlar WEBB teleskobu henüz proje idi. Oysa şimdi 30 gün süren yolculukla vardığı uzay boşluğunda, 6.5 metre çapında bir gözle, yerküreden 1,5 milyon km uzakta (ki bu uzaklık, Dünya ile Ay arasındaki uzaklığın dört katı) uzayda 13.5 milyar yıl öncesinin fotoğraflarını çekmeye çalışıyor… Dünya’ya cep telefonumuzla çektiklerimizden daha net fotoğraflar yolluyor.
30 yıl önce, 3-5 yıllık gelecek bile birçok bilinmezle doluyken şimdi işimizde, kariyerimizde, dünyada, doğada neler olabileceğini epeyce güçlü verilerle, bilimle, teknolojiyle altını doldurarak kestirebiliyoruz. Hatta ilköğretimdeki çocuklar bile 1-2 dakika içinde bize geleceğin oldukça net resimlerini çiziveriyorlar. İlk kez 5 nesil organik insan ve birtakım yapay zekalı dijital kardeşlerimiz, hep bir arada çalışıyoruz.
İlginç ve çok kıymetli zamanlardayız. Tehditlerden çok fırsatlara odaklanma zamanı… Yeni bir yüzyılı inşa edenlerden olmak üzereyiz.
Kıymetini bilmemiz ve… Gerisini ve gelecek 5-10-15-20-30 yıl içi yapılacak işler listemizi 4 Kasım’da Zirve’de konuşacağız.”
5 KASIM 2022, SWISSOTEL THE BOSPHORUS ISTANBUL
11.30 Oturum-1 “Aile Şirketlerinde Web 3.0”
Blokzincir teknolojisinin hayatımıza girmesiyle kontrolün aracı kurumlardan bireylere geçmesine imkân sağlayan Web 3.0 doğdu. Yönetimden finansa, oyundan sanata kadar pek çok alanı değiştirebilen Web 3.0 büyüme fırsatını da beraberinde getirdi. “Aile Şirketlerinde Web 3.0” başlıklı oturumda Paribu CEO’su Yasin Oral ve Paribu Danışma Kurulu üyesi Turan Sert Web 3.0’ün getirdiği büyüme fırsatlarını ve kurumlara olan etkisini değerlendirecek.
Turan Sert, Araştırmacı Yazar, Paribu Danışma Kurulu Üyesi
Yasin Oral, Paribu CEO
Oturum Yöneticisi: Civan Sözkesen, Funika Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı, TAİDER Üyesi
13.45 Oturum-2 “İletişimde İklim Yaratmak”
"Günümüzde iletişim, özellikle de kurumsal iletişim işletmelerin en önemli gündem maddesi haline gelmişken; birçok şirket kurumsal iletişim stratejilerinin uygulanması, adaptasyonu ve dönüşümü tetiklemesi konusunda zorlanmakta. İletişimde doğru iklimi yaratarak kalıcı, sürdürülebilir ve bütünsel çözümler ortaya koymak şirketlerin global ölçekte fark yaratabilmesi için odağa almaları gereken stratejik bir konu. Panelimizde, iletişimde iklim yaratmanın zorluklarını, tehlikelerini konuşuyor; aynı zamanda bu konuda nasıl bir yol izlenmesi gerektiği ile ilgili farkındalığı arttırmaya yönelik karşılıklı sohbet ediyor olacağız. ‘’İletişimde İklim Yaratma’’nın iklimini yaratıyor olacağız."
Fatmanur Erdoğan, IPPA Communications Yönetici Ortak
Oturum Yöneticisi: Gülçin Atalay Tunç, Mutlu Metal Yönetim Kurulu Başkan Vekili, Mutlu Marine Kurucu ve Yönetici Ortak, TAİDER Üyesi
14.45 Kapanış Konuşması "İnsan Odaklı Liderlik"
"Sonuçlarımızı kutlamayı öğrendik hep ama nedenlerimiz de çok değerliydi. Biz orada saklıydık." - Cem Mumcu.
Zirvemizin ikinci günü kapanış konuşmasında, liderlik, sorumluluk, karar alma, kriz anları, dönemeçler, yoğunluk, disiplin, stres, kaygı, omuzlarda biriken yük… Tüm bunların içerisinde anlam arayışına devam etmek, ayakta kalmak, insan olmak durumunu konuşacağız.
Cem Mumcu, Psikiyatr ve Yazar
Oturum Yöneticisi: Elif Çakırlı, Mins Consulting Kurucu Ortak
15.30 Kapanış
Katılımcının
İrtibat Kurulacak Kişi Bilgileri
Konaklama Bilgisi