Aile Şirketlerinde Kurumsallaşma Semineri
30 Nisan 2019 Salı
İstanbul
TAİDER ve İTO işbirliği ile Aile Şirketlerinin Markalaşma Formülleri Masaya Yatırıldı
Aile şirketlerinde kurumsallaşma, markalaşma, finansal yönetim, denetim ve inovasyon konuları İTO İstanbul Ticaret Odası’nın TAİDER işbirliği ile 30 Nisan’da düzenlediği Aile Şirketlerinde Kurumsallaşma Semineri’nde tartışıldı.
Seminerin açılış konuşmasını yapan İstanbul Ticaret Odası Genel Sekreteri Doç. Dr. Nihat Alayoğlu, aile şirketleri meselesinin sadece Türkiye’de değil, dünyanın birçok ülkesinde güncelliğini koruduğunu ve bu konuda çalışmaların yoğun olarak sürdüğünü söyledi.
Servo Capital Yönetici Ortağı ve TAİDER üyesi Kaan Kiziroğlu’nun oturum yöneticiliği yaptığı Aile Anayasası ve Aile Konseyi Paneli’nin konuşmacıları İstanbul Medipol Üniversitesi Öğretim Üyesi Hüseyin Çırpan ve Saruhan Holding Fakir Ev Aletleri A.Ş. Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Sadık Ayhan Saruhan oldu.
“Kalabalıklaşan Aile’nin bir arada kalabilmesi ve aile şirketi dahil mal varlığının sürdürülebilirliği için aile anayasası çok önemli”
Aile anayasasının aile şirketlerinde nesil geçişlerinde ve kurumsallaşmada karşılaşılan sorunları çözmekte yararlı bir rehber olduğunu söyleyen Servo Capital Yönetici Ortağı ve TAİDER üyesi Kaan Kiziroğlu; “Özellikle üçüncü nesil ve sonrasında kalabalıklaşan aile yapılarında aile üyelerinin farklılaşan beklenti ve öncelikleri çeşitli sorunlar doğurabiliyor. İleride yaşanabilecek olası sorunların önüne geçerek ailenin bir arada kalabilmesi ve aile şirketinin kurumsallaşarak sürdürülebilirliğinin sağlanması ancak iyi bir aile anayasası ve hissedarlar sözleşmesiyle mümkün. İyi bir aile anayasası ise aileye özel hazırlanmalı, ailenin kendine özgü değerleri ve dinamiğinden beslenerek ailenin kültürünü yansıtmalıdır” dedi.
Saruhan Holding Fakir Ev Aletleri A.Ş. Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Sadık Ayhan Saruhan, aile şirketlerinin kurumsallaşmasında aile anayasasının katkılarının yanı sıra etik değerlere bağlılığın öneminin altını çizdi.
İyi bir şirketin yürüyebilmesi için iyi adamlarla çalışılması, güven ile şeffaflığın ve etkili yönetimin olması gerektiğini söyleyen İstanbul Medipol Üniversitesi Öğretim Üyesi Hüseyin Çırpan, aile dinamiklerinin aile şirketinin işleyişi ve kurumsallaşması üzerindeki etkilerini paylaştı.
“Değişime açık, cesur aile şirketleri kazanıyor”
Etkinliğin ikinci panelinde ise Markalaşma ve İnovasyon konusu konuşuldu. TAİDER Akademi Koordinatörü Mustafa Bayındır’ın oturum yöneticiliğini üstlendiği panelin konuşmacıları arasında Arzum Yönetim Kurulu Başkanı ve TAİDER üyesi Murat Kolbaşı ve Hackquarters Kurucusu Kaan Akın yer aldı.
Girişimcilik ve yenilikçiliğin aile şirketlerinin birçoğunun öz kültüründe yer alan kavramlar olduğunu söyleyen TAİDER Akademi Koordinatörü Mustafa Bayındır, aile şirketlerinde sürdürülebilirliğin koşullarından birinin çağın gereksinimlerini bugünden öngörebilmek olduğunu belirtti. Bu sayede gelecek nesillere sağlıklı bir şekilde devredilebilecek yapılar oluşturulabildiğini ifade eden Bayındır, günümüz kuşağının değişime açık, yenilikçi, cesur yaklaşımının aile şirketlerinde yeni işlere ve girişimlere kapı açtığının altını çizdi. Bayındır ayrıca, inovasyon ve dijitalleşme konularının kurumsal stratejilerde mutlaka yer alması gerektiğini söyledi.
Ulusal ve uluslararası bir marka olmak arasındaki temel farkları anlatan Arzum Yönetim Kurulu Başkanı ve TAİDER üyesi Murat Kolbaşı, “Dünyada küçük elektrikli ev aletleri markası 10 bin 300. 25 uluslararası marka, pazarın yüzde 60’ına hâkim. Arzum olarak senede 4 milyon adet elektrikli ev aleti satıyoruz. Doğru danışmanlığı almanız için nasıl ayrışıyorsunuz görmeniz ve muhakkak büyük resme bakmanız lazım. Çince, Rusça, Arapça lisanlarını bilenlerin önümüzdeki 20 yıl önleri açık. Rekabet her sektörde var. Biz sürekli nasıl ayrışırız diye bakıyoruz” şeklinde konuştu.
Hackquarters Kurucusu Kaan Akın, aile şirketlerinde genç nesillere verilen yetkilerin yarattığı etkilerden bahsetti.