Kuzey Yıldızı: Aile Şirketlerinde Sürdürülebilirlik, Adana
Friday, September 21, 2018
Adana
TAİDER Kuzey Yıldızı, Adanalı Aile Şirketleri İle Buluştu
TAİDER Aile İşletmeleri Derneği’nin Adana Sanayici ve İşadamları Derneği daveti üzerine düzenlediği “Kuzey Yıldızı: Aile Şirketlerinde Sürdürülebilirlik” toplantısında, Adana Sanayi Odası, Adana Sanayici ve İşadamları Derneği ile TAİDER üyesi aile şirketi sahipleri bir araya geldi.
Adana Sanayi Odası Genel Sekreteri Bora KOCAMAN ve ADSİAD Başkan Vekili Vedat GİZER’in de katıldığı toplantıda açılış konuşmasını gerçekleştiren TAİDER Yönetim Kurulu Başkanı Aydın ÖĞÜCÜ, TAİDER’in 2012 yılından bu yana “Ailede Birlik, İşletmede Sürdürülebilirlik” misyonu ile aile şirketlerinin genlerinde var olan sürdürülebilirlik kavramını güçlendirmeyi amaçlayan Türkiye’nin çeşitli illerinde etkinlikler gerçekleştirdiğini belirtti.
Kurumsallaşma olmadan aile şirketleri yeteri kadar uzun yaşayamıyor
ÖĞÜCÜ konuşmasında kurumsallaşmanın, aile şirketleri tarafından aşılması gereken en önemli aşılması zorluklardan birisi olduğuna değinerek “Bir kurumun içinde çalışan herkes, o kurumun karşılaşabileceği her durumda ne yapılacağını, herhangi bir talimat almaksızın biliyor ve yine herhangi bir talimat almaksızın yapıyorsa, o zaman kurumsallaşma yolculuğu başlamış demektir. Kurumsallaşma olmadan, aile şirketleri maalesef yeteri kadar uzun yaşamıyor” dedi.
Sürdürülebilirlik konusunda özen göstermek bir maliyet değil, kazanımdır
Sürdürülebilirlik konusunda başarılı uygulamaları hayata geçiren kurumları ödüllendirmek ve üretirken değer yaratan bir kültür oluşturmak amacıyla 2017 yılında Kuzey Yıldızı Aile İşletmelerinde Sürdürülebilirlik Ödülleri’ni vermeye başladıklarını aktaran ÖĞÜCÜ “TAİDER Kuzey Yıldızı Sürdürülebilirlik Ödülü, başarılı sürdürülebilir uygulamaların örnek alınmasına, kurumların sürdürülebilirlik konusunda öz farkındalıklarını sağlamaya yönelik çıktılar üretmesine olanak sağlıyor. Ayrıca ödül sürecinde yetiştirdiğimiz genç nesillerden oluşan değerlendiricilerle sürdürülebilirlik konusunda yetkin gelecek nesiller yaratmayı da hedefliyoruz” dedi.
Sürdürülebilirlik alanında çalışmalar yürüten kuruluşların hem marka, hem de piyasa değerlerinin arttığı söyleyen ÖĞÜCÜ “Aile şirketlerine finansal kaynak sunan ve kurumsallaşmamızda itici gücü sağlayan büyük yatırımcılar için de sürdürülebilirlik günümüzün en önemli konularından biridir. İyi bir yatırım ortağı, uzun vadeli bir finansman veya krediye ulaşmak için de size yol açacaktır” dedi.
Türk insanı iyi örnekleri gördükçe daha kolay adapte oluyor
Ödül mekanizmalarının gelişmeyi hızlandırıcı bir rolü olduğunun da altını çize ÖĞÜCÜ “Türk insanının aklı gözündedir. İyi örnekleri gördükçe, daha kolay öğrenir, adapte ederiz. Kuzey Yıldızı gibi ödül mekanizmalarının gelişmeyi hızlandırıcı bir rolü de bulunuyor. Ödüle başvuran bütün kuruluşların kendilerini bağımsız bir şekilde ölçüme tabi tutulmalarının aslında en büyük ödül olduğunu düşünüyorum” dedi.
TAİDER’in paydaşı olduğu Uluslararası Aile İşletmeleri Ağı FBN’nin POLARIS sürdürülebilirlik projesi ile küresel çapta önemli bir çalışma gerçekleştirdiğini belirten ÖĞÜCÜ, bu projeye ait etki değerlendirme testini en çok dolduran ülkelerden birinin Türkiye olduğunu ve bu nedenle sürdürülebilirlik konusunu dünyada en ciddiye alan derneklerin başında TAİDER geldiğini de vurguladı.
Kuzey Yıldızı Sürdürülebilirlik Ödülleri 02 Kasım 2018 tarihinde İstanbul’da gerçekleşecek Sabancı Ailesi 3. nesil üyesi Sayın Ali Sabancı’nın açılış konuşmacısı olacağı TAİDER 6. Ulusal Aile İşletmeleri Zirvesi’nde sahiplerini bulacak.
“Aile Şirketlerinde Sürdürülebilirlik” toplantısı, TAİDER Üyesi ve TETA Teknik Tarım Yönetim Kurulu Üyesi Sumer TÖMEK BAYINDIR’ın yöneticiliğinde gerçekleştirilen panel ile devam etti. Panelde TAİDER Başkanı ve Lila Kağıt 3. nesil üyesi Aydın ÖĞÜCÜ ve TAİDER üyesi, Özbuğday Tohumculuk 3. nesil üyesi Aykut ÖZBUĞDAY kendi aile işletmelerindeki sürdürülebilirlik çalışmalarını, Hacettepe Üniversitesi Aile ve Tüketici Birimleri Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Müberra BABAOĞUL sürdürülebilir tüketim, tüketici ve çevre bilinci konularında çalışmalarını katılımcılarla paylaştı.