İlişki Kurma Kültürümüz ve Aile Şirketlerinde Etkisi

TAİDER, Aile Şirketlerini Kültürlerarası İlişkiler Konusunda İnceledi

Ülkemizdeki aile şirketlerinin kurumsallaşmasını ve sürdürülebilir büyümesini destekleyerek, ülkemiz ekonomik kalkınmasına katkıda bulunmak amacıyla faaliyetlerini sürdüren TAİDER Aile İşletmeleri Derneği 24 Şubat’ta Bursa’da “İlişki Kurma Kültürümüz ve Aile Şirketlerinde Etkisi"  konulu bir toplantı düzenledi.

TAİDER Aile İşletmeleri Derneği Bursa temsilciliği tarafından düzenlenen aile şirketlerinin ailede, şirkette ve uluslararası dünyada varoluşlarının ilişkiler açısından değerlendirildiği, çözüm odaklı yaklaşımların paylaşıldığı toplantıda aile şirketi üyeleri kültürlerarası örneklemeler ve ipuçlarını öğrenme fırsatı buldular. 

Toplantının açılışını yapan, TAİDER Bursa Temsilcisi ve Gelecek Nesil Komitesi Eşbaşkanı Berna Kırcı Aşıroğlu aile ve iş ilişkilerindeki dengenin öneminden bahsederek, TAİDER ile birlikte şirketlerine karşı aidiyet duygularının arttığını belirtti.

TÜRKİYE EKONOMİSİNİN LOKOMOTİFİ AİLE ŞİRKETLERİDİR

Toplantının açılış konuşmasını yapan TAİDER Yönetim Kurulu Başkanı Sumer Tömek Bayındır, aile şirketlerinin ülkemizde GSMH’nın en az %75’ini ve Türkiye istihdamının %85’ini sağladığının altını çizdi ve Türkiye ekonomisinin lokomotifi aile şirketlerinin büyük çoğunluğunun ikinci nesilden üçüncü nesile geçiş aşamasında olması nedeniyle kritik bir dönemde olunduğunu belirtti. TAİDER’in misyonunun çok özel olması ve alanında Türkiye’deki tek dernek olarak aile şirketi üyelerinin ihtiyaçlarına doğrudan cevap verebilecek platformlar yaratılmasının önemini vurguladı. 

AİLE ŞİRKETLERİ DE ÜLKELER GİBİ ZAMAN İÇİNDE KENDİ KÜLTÜRLERİNİ OLUŞTURURLAR

Kültürlerarası iletişim uzmanı Ferhan Alesi, Türk insanının duygusal bir yapısı olduğunu ve iş hayatına da bu duygusallığı taşıdığını belirtti ve bunun uluslararası alanda en büyük dezavantajımız olduğunu aktardı. Konuşmasına devam eden Alesi, “Aile şirketleri profesyonel yaşama geçmiş ailelerdir. Kuşak farklılığı algı farklılığıdır, aile şirketlerinin bu algı farklılığını profesyonel olarak yönetmesi önemlidir.” dedi.

YABANCILARLA YAPILAN ORTAKLIKLAR HAYAT TECRÜBESİ KAZANDIRIYOR

Arzum Yönetim Kurulu Başkanı Murat Kolbaşı bir çalışandan çalışana hesap vermek ve hesap sormak bir şeffaflık olarak görülürken bir aile üyesine söz konusu olduğunda saygısızlık olarak algılanabildiğini belirtti. Konuşmasına devam eden Kolbaşı, “Bir şirket yöneticisi rakibine nasıl küsemezse bir yönetim kurulu üyesine de küsemez. Şirkette kimin neyi temsil edeceğine karar vermek ve bu karara saygı duymak yönetimi kolaylaştırır. Karşı tarafı dinlemek değer vermenin göstergesidir.” dedi. 

Son derece verimli geçen toplantının son bölümündeki soru-cevap kısmında, katılımcılar merak ettikleri konuları yöneltme imkânı elde etti. Etkinlik, tüm katılımcıların toplu fotoğraf çekimiyle son buldu.


02 Şubat 2017 Perşembe
Fotoğraf Galerisi

Yaklaşan Etkinlikler

Aile Şirketlerinde İtibar Yönetimi

15 Ekim 2019 Salı

Bursa

Uluslararası FBN 30. Dünya Zirvesi

16 Ekim 2019 Çarşamba

Hindistan

Hindistan Gezisi

19 Ekim 2019 Cumartesi

Hindistan

TAİDER 7. Ulusal Aile İşletmeleri Zirvesi

01 Kasım 2019 Cuma

İstanbul

Pelit Arslan Üye İşyeri Ziyareti

18 Kasım 2019 Pazartesi

İstanbul

Üye İşyeri Ziyareti ANKARA

28 Kasım 2019 Perşembe

Ankara

Aileler Buluşması İZMİR

23 Aralık 2019 Pazartesi

İzmir

Kurumsal Üyelerimiz

E-Bülten Aboneliği

YUKARI ÇIK